• Colourlock w Car Spa

    Colourlock w Car Spa

  • Szkolenie Colourlock w Car Spa

    Szkolenie Colourlock w Car Spa

  • Fotel samochodowy czeka na prezentacje

    Fotel samochodowy czeka na prezentacje

  • Pokazowa renowacja

    Pokazowa renowacja

Szkolenie w CarSpa

Wspólnie z Car-Spa zorganizowaliśmy w Warszawie spotkanie branży autodetailingowej i szkolenie Colourlock dotyczące skór samochodowych.

Tematem przewodnim były oczywiście skóry, a dokładniej skórzane tapicerki w przemyśle samochodowym.

Warszawa przywitała nas pięknym słońcem. Choć mieliśmy za sobą kilkaset kilometrów, to na spotkanie czekaliśmy z niecierpliwością. Frekwencja dopisała a załoga Car-Spa zapewniła znakomitą organizację , za co serdecznie dziękujemy. Po krótkich przywitaniach i autoprezentacji

przystąpiliśmy do przekazywania wiedzy.

Podczas spotkania postanowiliśmy pokazać skórę w autach nieco z innej strony. Dzięki naszej współpracy z koncernami samochodowymi mamy doświadczenie we współpracy z fabrykami produkującymi tapicerki samochodowe oraz producentami aut. Tą wiedzą zamierzaliśmy się podzielić.

Skóry samochodowe:

Zaczęliśmy od podstaw, czyli omówiliśmy jak rozróżnić podstawowe rodzaje skór spotykanych w autach. Generalnie w tapicerkach samochodowych nie stanowi to wielkiego problemu. Większość skór stanowią skóry gładkie powierzchniowo zamknięte. Z punktu widzenia osoby przeprowadzającej czyszczeni i impregnację sprawa jest prosta. Jeśli skóra samochodowa nie wchłania wody można ją spokojnie czyścić i konserwować. W innym wypadku należy się z nami skonsultować.

Omówiliśmy sobie rodzaje skór, mieliśmy ze sobą sporo próbek, więc każdy zainteresowany mógł na własnej skórze  poczuć aniliny, skóry gładkie czy semianiliny.

Przeanalizowaliśmy też portfolio skór pewnej znanej marki samochodowej i doszliśmy do ciekawych wniosków: im skóra jest lepszej jakości tym zwykle jest mniej odporna na czynniki zewnętrzne i użytkowanie. Jest to związane z rodzajami stosowanych wykończeń. Warunki użytkowania w autach są dość ekstremalne. Stąd dużo mniejsza żywotność skór luksusowych w takich warunkach. Z praktycznego punktu widzenia osoba zajmująca się autodetailingiem powinna szczególnie uważać w wypadku aut segmentu premium i wykończeń wnętrz robionych na specjalne zamówienie. Tutaj też ważna jest specyfika poszczególnych marek. Dobrze zapoznać się wcześniej z portfolio skór stosowanych przez konkretnych producentów.

Alcantara to nie skóra.

Dokładnie i o tym była mowa. Omówiliśmy sposoby czyszczenia i impregnacji oraz przyczyny powstawania najczęstszych problemów.

Czyszczenie skór samochodowych

Skóra nie jest trudna w czyszczeniu. Praktycznie zabieg czyszczenia może wykonać każda osoba. Jak to zrobić profesjonalnie? Jak nie usunąć wykończenia? Jakie PH ma skóra i które środki są dla niej bezpieczne? Jak poznać z którymi obszarami mogą być kłopoty + złote zasady, które stosujemy w czyszczeniu. To tak w skrócie 🙂

Niestety ten rozdział pozostanie pusty. Kto był mógł zobaczyć profesjonalne stanowiska serwisowe, wyniki badań wytrzymałościowych, przyczyny powstawania najczęstszych uszkodzeń i pozyskał wiele innych informacji, których na blogu niestety nie mogę przekazać.

Renowacja skóry pokaz praktyczny:

Tutaj pałeczkę przejął Marek. Pacjentem były fotele Recaro z Audi. Choć fotele w czarnym kolorze nie wyglądają po renowacji bardzo spektakularnie to efekt naszych prac na pewno był widoczny.

Podsumowując szkolenie Colourlock:

Było nam niezwykle miło spotkać się z Wami. W większości nie znaliśmy się osobiście. Dużo rozmawiamy przez telefon i mailujemy. Często wystarczyło, że ktoś się odezwał i nie trzeba było nawet przedstawiać. Dziękujemy raz jeszcze firmie Car-Spa za organizację spotkania. Mamy nadzieję, że  nie był to ostatni nasz wspólny projekt.

Myślę, że to był dobry start Colourlocka w branży autodetailingowej. Chcemy z Wami współpracować i dzielić się nasza wiedzą i doświadczeniem.

Skóra to temat z którym spotykacie się na co dzień i na pewno warto o nią poszerzyć swój wachlarz profesjonalnych usług.